Never ending story of the glasses.

Nu har jag letat efter mina glasögon i fem dagar. De brukar hänga på en krok på väggen vid sängen, ligga i en ficka eller en handväska – eller någon gång i kylen.

Men denna gången gick de inte att finna.

Som vanligt misstänkte jag någon annan – som en retsam hustomte? Det är ju alltid någon annan som gömmer mina glasögon – och andra viktiga saker.

Igår ringde syrran skrattande och sa att de hittat ett par närmast söndersuttna glasögon inklämda mellan soffkuddarna. Idag hämtade jag dem. Ganska sneda.

Här försöker jag dokumentera skalmarnas snedhet. Då kommer det en liten hund in i bilden. Han går genom mina ben från baksidan för att kolla vad jag håller på med och sniffar på glasögonen. Detta intressanta kan ju gå att äta?

 Nu så – så här såg brillorna ut innan jag lade dem i varmt vatten för att värma metallen och bryta tillbaka skalmen. Har ju brutit sönder ett par förr..

Nu är allt lugnt – och jag hoppas att
ingen förlägger mina glasögon igen.

Om Victoria Qvarnström

Bloggare ADHD/NPF och bloggcoach på hundbeteendeblogg
Det här inlägget postades i Bildbloggat.. Bokmärk permalänken.

Kommentera

