Bankbedrägeri via internet.

Jag fick ett mail. Uppmanas att klicka på en länk och uppge mina inloggningsuppgifter.  Jag har inte banken i fråga, men min pojkvän har den banken och har loggat in där från min dator.

Hoppas alla, ung om gammal vet att banken aldrig tar kontakt med dig via e-post eller telefon för att uppmana dig att lämna ut personliga uppgifter som till exempel kortnummer eller koder.

Mail:

Ja, visst blir man lite full i skratt?

Men kolla med era äldre anhöriga med e-mail och berätta för dem om phishing. De är de mest troliga offren för detta bedrägeriförsök att komma åt att rensa andras bankkonton.

Om Victoria Qvarnström

Bloggare ADHD/NPF och bloggcoach på hundbeteendeblogg
Det här inlägget postades i Dagboksuppdatering.. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Bankbedrägeri via internet.

  1. Ping: Överreagerar lite. | Victorias ankedoter

Kommentera

