Jag behöver jobba.

Jag söker en plats att arbetsträna på, utan kostnad för företaget. Varit förhindrad att arbeta, men är på gång igen. Steg för steg. Jag besvarar alla frågor vid ett möte.

Passar inom lättare administration, är bra på att organisera, bocka av rutiner samvetsgrant. Brukar greppa situationer snabbt, se vad som skall prioriteras med både översikt och detaljseende. Aldrig rädd för att hugga i med en uppgift, vad det månde vara. Inget sunkigt kylskåp går säkert om det behöver en makeover. Min lön är ett väl genomfört arbete. Ge mig en utmaning och jag ser till att lösa den. Annars hittar jag en uppgift. Men frågar först.

Kunde lagt in min CV här, men berättar istället att jag arbetat mycket med kundkontakt. I butiker, varit ansiktet utåt, representativ, brottats med svåra kunder och knasiga gäster som kassörska, stopptecken på nattklubben Park Lane. Varit produktionsassistent på reklamfilmsinspelningar då jag fixade med allt möjligt och även halvomöjligt, önskat från någon utländsk regissör. Samt nödvändiga saker som catering och fika och vara behjälplig med att bygga kameraräls. Goda arbetsbetyg finns från flera olika reklam -och filmbolag.

Jag anpassar mig lätt och gör det som ska göras och får folk att känna sig stöttade och trygga – helt enkelt må bra inför sina egna arbetsuppgifter. Byggde också upp en receptionistverksamhet från noll i ett IT-företag 2002 eftersom jag fick en förfrågan när jag chattade. Var kocka på dagis också i 20-årsåldern. Det gick bra, improviserade vilt, för jag kunde egentligen inte laga mat innan. Men skam den som ger sig.

Lärde mig flytande franska på tre månader i Paris också och är halvengelsk. Kommunikation brukar inte vara ett problem för mig. Pratat med döva i bullret på krogar när ingen av oss hörde, på nästan lika villkor.

Under senaste året varit på Göteborgs gatutidning Faktum för hemlösa då jag arbetade i distributionen och sålde tidningarna till försäljarna. Såg till att det fanns fika och samtalade med försäljarna när de kände att de behövde prata. Lärde mig mycket då, främst om mig själv. Efter några månader frågade jag snällt om jag fick lov att inventera varulagret. Det fick jag. Jag älskar att organisera, så jag får grepp om saker och till glädje för andra.

Är välorienterad inom sociala medier och kan tillskriva mig epiteten skribent, kommunikatör och bloggare. Pluggat lingvistik och media -och kommunikation på Göteborgs universitet och sysslar mycket med språket, att skriva. Det jag brinner för är information, marknadsföring, sociala medier, ord och kommunikation. Jag gillar att knyta ihop lösa trådar. Man kan säga att det är min hobby att berätta om spännande saker jag gör, om mitt volontärarbete samt informera om sådant gemene man inte är så insatta i.

Klicka dig igenom min blogg och kolla vad jag sysslar med?

Har du ett tips?

Tänkte nu att alla som jag någonsin arbetat med på något sätt skulle skriva något om hur unik just jag är och hur jag arbetar? Vänner får också lov att kommentera, utan att smöra för mycket.

Läs kommentarerna. Men jag behöver få fler omdömen, i detta nättidevarv.

Mvh Victoria Qvarnström

Min mailadress: victoria.q@live.com

Om Victoria Qvarnström

Bloggare ADHD/NPF och bloggcoach på hundbeteendeblogg
Det här inlägget postades i Dagboksuppdatering.. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Jag behöver jobba.

  1. Mattias Olsson skriver:

    Hoppas du får utdelning! Du var skitbra att jobba med i Göteborg. Kul att vara med, och helt orädd över att kasta dig över intervjuoffren! Kanske blir reporter av dig? 😉

  2. sannalinden skriver:

    Mitt största intryck av dig som arbetskamrat var att du är väldigt driven och framåt. Ambitiös och ger dig in i uppgifter med en kämpaglöd som är svår att tävla emot.
    Väldigt lätt att ha att göra med dessutom, du är en person som är lätt att tycka om.
    Varm och öppenhjärtig.

  3. Susanne Hellgren skriver:

    Victoria var under sin tid i mitt företag mycket uppskattad av både kunder och kollegor både för sitt trevliga sätt och sin positiva attityd. Victoria var alltid nogrann och utförde sina arbetsuppgifter med stort intresse och till min fulla belåtenhet. Hon har visat sig mycket intiativrik och ansvarsfull. Då hon dessutom är mycket lätt att sammarbeta med vill jag ge henne de allra bästa rekommendationer.
    Nej ledsen jag är väldigt dålig på att skriva politiskt korrekt…
    Men så här är det:
    Victoria är en varm och underbar människa, jobbar och ger 210% av sig själv. Hon är genomärlig och har det största civilkuraget som jag någonsin träffat på hos en person. Om jag fortfarande hade haft ett företag så hade hon haft en självklar plats bland min personal.
    Och den som inte tar chansen nu att anställa henne….Ja…det är eran förlust…
    / Susanne Hellgren

  4. Hans A/Dedicate skriver:

    Tja, vad ska jag säga om Victoria? Nä, jag har aldrig jobbat med henne, men hon är en god och nära vän. Och utifrån den utgångspunkten kan jag bara hålla med föregående talare. People skills till max, empatisk intill synskhet, kurage som får en vanlig civilfegis att skämmas och totalt fokus på och entusiasm inför det hon har framför mig.
    Men jag ser annat också. Som reklamare imponeras jag av hennes förmåga till kreativt och konceptuellt tänkande. Hennes idéer håller ihop och existerar i ett större sammanhang. Mindre vanligt än man tror. Och alla som läst hennes bloggar vet att hon är en alldeles utmärkt, nyanserad och levande skribent. Fruktförmedlingsinslaget i Epstein i P1 var lite kort, men jag kan garantera att hon är lika verbal i tal också.
    Tillsammans gör detta att jag är övertygad om att hon till slut får sin silverkula, sin hitsingel. Den där kombinationen av omständigheter, slump och modigt chanstagande som tar henne till en position där alla plötsligt vill ha henne. Men till dess är det en skandal att hon ska behöva gå och krafsa i ruinerna av välfärdssamhället till ingen nytta, varken för henne själv eller för de företag som kunde ha nytta av henne.
    Kom igen nu, bidra till en bättre värld.. Klart kvinnan ska ha ett jobb.

  5. Ping: En halvsida i Faktum. | Victorias ankedoter

  6. Ping: Stundas bättre tider? « Bloggmalplace’s Blog

  7. Ping: Bye bye. Ses på Soc? « Victorias ADHD-blogg.

  8. Ping: Mina allvarliga ADHD-typiska övertramp på arbetsplatser | Victorias ADHD - autism - blogg om NPF

Kommentera

