Fruktförmedlingen snart över tusen medlemmar.

För ett par veckor sedan startade jag Fruktförmedlingen på facebook.

Efter en artikel i DN idag 12 september 2011 (sidan 14) har gruppen fått över 100  nya medlemmar nu på förmiddagen. Jag tror inte jag är omnämnd med guldstjärna i kanten.

Fruktförmedlingen är menad som en anslagstavla för fruktöverskott. Man lägger helt enkelt upp var man bor och vad man har, sedan får intresserade maila personen och göra upp om hämtning.

Man får faktiskt inte lov att skriva att man vill ha frukt. Tänk en anslagstavla på ICA med endast ”Sökes-lappar” över hela tavlan? I en sådan här grupp vill nästan alla ha medan endast ett par procent har frukt att skänka. Frukten måste vara i fokus.

Med för mycket text ser man inte informationen. Jag tog därför bort kommentarsfunktionen för medlemmar och förespråkar inte småprat eller delning av recept. Det finns tusen recpetklubbar på facebook.

I dagsläget får man leta upp sitt område under foton och skriva under att man har frukt, eller leta där.

Och jag hoppas det blir fruktbart, eftersom jag har gjort mitt bästa för att göra det hela fruktansvärt osocialt.

Mvh Victoria Q

Om Victoria Qvarnström

Bloggare ADHD/NPF och bloggcoach på hundbeteendeblogg
Det här inlägget postades i Fruktförmedlingen., Nätet & sociala medier. och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Fruktförmedlingen snart över tusen medlemmar.

  1. Ping: Fruktförmedling « Att leva loppan

  2. Farmor skriver:

    Vilket fantastiskt bra initiativ!

  3. Ping: Om du har ett äpple, vill du dela det med mig? | Farmors skafferi & Mormors krypin

  4. Ping: Kan man gifta ihop fallfrukt och Taskrabbit? « Indievargen

Kommentera

