Farväl och hej.

Idag var det sista dagen på Faktum. Många saker gjorde jag för sista gången. När jag diskade. Packade upp torkyrullar. Sålde tidningar till gatuförsäljarna. För sista gången, slog det mig hela tiden. Men det kändes bra.

Fick sedan tå´ta. Vi var flera som blev kära i den.
Chokladmoussen steg oss åt huvudet.

Fick blommor i favoritfärgen fuschia och ett litet set i vilddjursmönstrat bestående av en vacker skrivbok med sidenlent omslag samt visitkortsetui. Eftersom jag är en pantertant. Gåvor som kändes som valda med stor eftertanke och hjärta. Tack, igen!

Sa inte hejdå till försäljarna. Jag kommer möta dem igen på Göteborgs gator och torg och gå fram och prata. Och faktumteamet, de bor i mitt hjärta, är inte borta bara för att jag går vidare.

Idag mitt i allt för sista gången, gjorde jag också en sak för första gången. Nästan. Newsmill har jag ju publicerats förut på. Men som volontär på HBTQ-festivalens webb -och medieproduktion väntade jag på att mitt första inlägg där skulle publiceras. Lite som att gå i väntans tider. Nervöst. Men det blev en ”bebis”.

Livscykler.

Om Victoria Qvarnström

Bloggare ADHD/NPF och bloggcoach på hundbeteendeblogg
Det här inlägget postades i Dagboksuppdatering., FAKTUM -Göteborgs tidning för hemlösa. och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

