Kapade trådar

Ibland på facebook, när någon som skrivit en viss statusrad som satt igång kommentarer, men trådstartaren ”ägaren” inte är där på ett par timmar, så kan det hända sköna grejer. Tycker jag.

Vissa blir sura. När samtalet löper iväg från huvudämnet. När de som trådstartare kanske hamnar lite i skymundan.

Men jag tycker det är bland det fränaste som finns när människor möts så, på en tredje persons sida. Eftersom jag själv är så karismatisk och alla är så fokuserade på mig och det jag säger, upplever jag dessa vilda avhopp för sällan. #sarkamsmärkning

Men jag har varit involverad i detta sätt att råka på likar och nya vänner.

När sociala medier börjar leva sina egna liv.

Om det skulle hända på min facebooksida skulle jag mest luta mig tillbaka och observera. Ibland händer något liknande. Kanske skulle jag rekommendera diskussionskombattanter och likar som vänner för varandra då?

Men jag känner mig som en antropolog. Vill inte gripa in för mycket heller och störa det naturliga flödet.

Och min facebookstatus om detta, innan jag började skriva detta blogginlägget för 26 minuter sedan har spårat ur i världens trassel av hej och hå. Vilka sköna knasbollar. På min facebooksida. Jippie. Kul.

Fast allt skulle väl handla om mig? Kunde kanske känna mig lite osedd nu. Men tvärtom. Mötesplats är en stor komplimang?

Jag observerar. Högsta tillståndet i evolutionen. Att få igång anarkism?

Right back at ya!

Om Victoria Qvarnström

Bloggare ADHD/NPF och bloggcoach på hundbeteendeblogg
Det här inlägget postades i Nätet & sociala medier.. Bokmärk permalänken.

Kommentera

