Osynligt trolleri.

Idag i byns affär hade kassaapparaten låst sig. Handlaren och hans fru har ju fått för sig att jag kan trolla. Han säger alltid att jag är så duktig på matte för att jag har lite gammal kassavana. Han säger det ofta, och han verkar inte skämta. Jag vet inte varför?

Idag stod frun med en pipande kassaapparat. Hon berodr .. bjöd in mig bakom kassan för att fixa det. Nyckelinställningen var som den skulle så jag kunde inte hjälpa henne eftersom problemet verkade ligga på någon hemlig programmeringsnivå.

Jag instruerade ändå lugnt om att hon skulle anteckna alla summor så de kunde slås in senare, när hon expedierade lite med miniräknaren. Hon var rätt cool, är ju akutsjuksyrra. Men detta var inte hennes område riktigt. Jag gjorde inte så mycket med andra ord. Men de båda verkar hysa en stark tilltro till mig. Jag kan ju tydligen trolla? Ibland är det mysigt att känna att folk tror man kan flyga. Då kan man nog det?

Tillslut med sin man i telefonen och han i sin tur supporten, kirrade hon det och tackade mig. Tur att du var här. Jag tyckte hon var så sympatisk och ödmjuk när hon sa så. Men jag hade faktiskt inte kunnat hjälpa henne, mer än att jag försökt.

Efter mig på väg ut kom grannen med sin gräddfil och jag sa att den nästan hunnit bli till långfil. Det hade ju tagit lite tid. Hon svarade att den eller hon nästan blivit lite sur.

Så som även vi storgöteborgare hanterar smärre kriser. Med en ordvits.

Om Victoria Qvarnström

Bloggare ADHD/NPF och bloggcoach på hundbeteendeblogg
Det här inlägget postades i Dagboksuppdatering.. Bokmärk permalänken.

Kommentera

