Handikappsparkering.

Dagens ris till alla som ställer sig på handikappsparkeringar utan att ha handikappstillstånd. Noterat att i närhet till Systembolag brukar människor oftare än annars anse sig ha ett handikapp – att inte orka leta efter en parkering längre bort.
Men dagens kok stryk går ändå till civilpersoner som kommer fram till min partner och ifrågasätter att han med sitt handikappstillstånd framme, parkerar på handikappsparkering!
- Senast igår kom en man fram och frågade varför min partner har handikappstillstånd, eftersom min partner ser frisk ut och oftast kan gå. Mannen hade ”noterat” att min partner ofta parkerade där, som att det var något konstigt?
- Ursäkta, men ingen människa ska behöva lämna ut sin sjukdomsjournal för att slippa bli ifrågasatt. Skärpning.
Skäll på dem utan handikappstillstånd om ni vill skälla på någon. Men med ett sådant  tillstånd så finns det god fog och läkarunderlag som ingen annan har med att göra. Lite folkvett kanske?
Det här vet jag inte om kan klassas som handikapp?
Om Victoria Qvarnström

Er observatör i min verklighet.
Det här inlägget postades i Samhälle. och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Handikappsparkering.

  1. Anette Partelow skriver:

    Klart den föraren är handikappad (fel på ögonen eller något slags riktningsseende, balansen eller något – h*n kan ju inte ens parkera rakt… ;)

Kommentera

