Sy hundbajspåshållare.

Man ska gå ut med hunden och letar nya hundbajspåsar och de ligger vanligtvis lite överallt, som på hallmattan.

Eftersom symaskinen står framme så slängde jag ihop små hundbajspåshållare att hänga innanför ytterdörren. En mindre variant av vanlig påshållare alltså. Man kan knô in lösa påsar eller en rulle.
Camovarianten är helt enkelt gjord av det jag klippt av från ett par långa camobyxor. Lätt som en plätt. Tycker det blev ett par bra klipp.

Bara att leta i lappförrådet och sy något som matchar hallinredningen.
Har man jeans-tapeter blir det nog lättast?

Om Victoria Qvarnström

Er observatör i min verklighet.
Det här inlägget postades i Bildbloggat., Hundar.. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Sy hundbajspåshållare.

  1. Påminner om vikten att lägga hundbajspåsen i den alldeles utomordentliga uppfinningen PAPPERSKORGEN när den används väl på alla de andra sätten. Ta väl hand om er och er omgivning KRAM

    • Victoria skriver:

      Håller med! Men ibland har jag märkt att fåglarna drar ut hundbajspåsar ur papperskorgar, i jakt på mat. Dessutom stör jag mig något otroligt på de som kallar sig djurvänner, som inte ens plockar upp efter sina hundar. Hur tänker man DÅ??

      • Anette Partelow skriver:

        De tänker nog på de stackars fåglarna som då slipper jobba så hårt med att dra ut påsarna och kanske riskera plast i halsen när de hackar sönder desamma. ;)

  2. Victoria skriver:

    Jag tror du har rätt Anette. Djurvänner, det är de.

Kommentera

